Monday, July 2, 2012

Tutorial : Gubahan Bekas Cincin

Bismillahirrahmanirrahim

Hye B2B, oh im soooo sorry for my loooonggg silence, lately too busy with work stuff.
Hari ni yuyu nak share cara-cara menggubah Bekas Cincin.
_______________________________________
Cincin tanda ikatan.
Tanda cinta.
Persembahkanlah kepada yang tersayang dengan persembahan paling istimewa.

Yuyu DIY je. tak sekreatif mana tapi galak jugak nak share. hehe..

Things you may need:
BEKAS CINCIN
KOTAK
SELOTAPE
BUNGA HIASAN

Yuyu beli bekas cincin ni dekat Alamanda. Originally bekas letak lilin kan? 
Tapi sebab suka and masuk warna tema beli je. hehe

Letak tapak bekas cincin atas kotak...lukiskan bentuk bulatan mengikut saiz bekas cincin tadi.

Buat 2 keping supaya nanti lebih tebal and tak senang koyak untuk cucuk bunga2.

Guna selotep untuk lekatkan kedua-dua kotak yang dah dipotong di bawah tapak bekas tadi.
Buat kemas2 supaya invisible. ;)


Pastu dah boleh mula cucuk bunga2 di bahagian tengah antara kedua kotak tadi.

Ok dah siap!
Yuyu ikatkan bekas cincin dengan dawai supaya tak jatuh dari dulang bila bawak.
Atas tu cincin olok2 jee..hehe

Thanks kepada b2b yg melawat blog ni masa yuyu bz, insyallah i'll pay a visit to your site very soon lovelies.

Till our next date,

Assalamualaikum.

2 comments:

Rahmah said...

cntik n kreatif...cik mah ade jg..lebih kurang..warna hijau..wat tempat letak cincin yg xjd..hehehe

Fyka said...

cantikk..kreatif btol yuyu ni...
kite pon xterpk nk wat camni..

Yang Berkongsi

Barakallahu lakuma wabaro ka 'alaikuma wa jama'a baina kuma fi khair

Daisypath Anniversary tickers

Next HoneyMoon

Daisypath Anniversary tickers